Islamic Widget

Tahun baru dan bulan baru

Assalammualaikumwarahmatullahhiwabarokatuh pade bulan baru banyak bende sudah berubah, belaja di tempat lain, guru-guru pun lain dan macam-macam lagi, tapi sekarang saya dah tahu dah ke mana saye nak pergi dan ape matlamat saya belajar di situ, tapi semenjak sekolah di situ cara pembelajaran dia bagus tapi tidak ramai kawan-kawan di sane, di sana juga ramai budak bawah umur daripada saya, jadi sepanjang sekolah di situ daripada pukul 8.00pg hingga 6.00ptg saye tidak beberape seronok, tapi demi mencapai cita-cita saya, saya akan terus berusaha hingga pengurus di situ membenarkan saya pergi ke lokasi yang saya nak tuju Insyallah banyak-banyakkan berdoa la ye,
Selain itu di sana saye ade juga kenal ustaz-ustaz, salah satunya adalah ustaz hadari baik orangnya, banyak juga saya tanya bab-bab agama ni kepada dia, Allhamdullilah dia jawab dengan baik, saya kenal dia kat masjid dan dia tegur saya dulu, syukur betul kerana dia akhirnya tegur saya kerana saya perlu orang seperti dia kerana dapatlah saya menanya dalam bab-bab agama yang saya tak tahu ni, saya juga berkenalan dengan kawan-kawan dia juga di masjid, Allahamdullilah ade jugak kawan akhirnya walaupun mereka semua lebih tua daripada saya tetap saya bersyukur kepada Allah, tapi saya tak dapat berkenalan dengan orang seumur dengan saya di sana.

Kadang-kadang saya ade juga terfikir, rugi betul keluar Al-amin kalau stay Al-amin mesti
ramai kawan tapi saya tetap dengan pendirian saya untuk menuju cita-cita saya, kadang-kadang ade juga rindu kat dia orang ni so call la sekali sekala, saya jugak ade teringat akan kawan-kawan ade kat Yaman kalau boleh nak join je dia orang belaja kat sane tapi bapak suruh mantapkan kat sini dulu jadi ikut la semoga dapat pegi Amin!!!!!.



Sejak kebelakangan ni saya selalu bagun lambat sedih la, tapi saya berazam untuk solat berjamaah di masjid, saya terfikir lalu air mata saya jatuh, saya berpesan pada diri saya mengapa tidak selalu solat berjamaah di surau pada waktu subuh dan mengapa tidak selalu kiyamulai, jadi saya ambil keputusan untuk menalifone guru-guru yang pernah
mengajar saya mana tahu ade salah-silap ke dan sebelum tidur juga saya niat nak bangun subuh, pada pagi itu Allahmmdullilah dapat juga berjamaah di surau, saya amat bersukur sangat kerana akhirnya dapat bangun, harap-harap kamu doakan saya dapat memperolehi cita-cita saya dan berjaya di dunia dan diakhirat



0 ulasan:

Catat Ulasan

Kalau boleh jgn main

Terdapat ralat dalam alat ini

Dengalah Ayat Suci Al-quran